Nauczyciele: zmiany to błąd
Edukacja Pedagodzy się obawiają, że przez reformę poziom nauczania się obniży. Boją się o utratę pracy?
Ponad połowa nauczycieli źle ocenia reformę edukacji, która ma wejść w życie do szkół ponadgimnazjalnych jesienią – wynika z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Łódzki na zlecenie wydawnictwa Klett, do których dotarła "Rz". Blisko 43 proc. spośród ponad 1000 spytanych pedagogów stwierdziło, że większość wprowadzanych zmian jest niepotrzebna, kolejnych 8 proc. wskazało, że niepotrzebne są wszystkie. Przeciwnego zdania było ok. 35 proc. ankietowanych.
– Każde środowisko protestuje, kiedy burzy się porządek, do którego się przyzwyczaiło. Nauczyciele obawiają się utraty pracy. Obawa jest tym silniejsza, że szkoły odczuwają już wyraźnie niż demograficzny – komentuje Edmund Wittbrodt, były szef MEN, dziś senator PO.
Rzeczywiście sondaż pokazuje, że nauczyciele boją się redukcji etatów, ale też obniżenia jakości uczenia. Według nowych zasad nauka przedmiotów rozpoczętych w gimnazjum będzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta