Jak banki kuszą klientów
Promocyjne działania instytucji mają na celu spowodowanie, by klient korzystał z jak największej liczby produktów
Według firmy Kantar Media w 2011 r. banki wydały na reklamę 1,288 mld zł, czyli 40 proc. więcej niż rok wcześniej (według stawek cennikowych).
Część instytucji sięgnęła po celebrytów, wykorzystując ich czy to do promocji wybranego produktu (Kredyt Bank), całej gamy produktów (PKO BP), czy też do oswojenia klientów z nową marką (Credit Agricole, działający u nas wcześniej jako Lukas Bank).
Przyciągnąć klienta
Według portalu Bankier.pl w 2011 r. liczba kont osobistych najszybciej rosła w Alior Banku, którego nie ma w piątce największych reklamodawców z branży finansowej. Bank przyciągnął do placówek osoby zainteresowane opłacaniem rachunków bez prowizji, a to przełożyło się na sprzedaż kont.
W 2011 r. ich liczba urosła z 443 tys. do 779 tys., a bank awansował z 14. na 9. miejsce na liście instytucji mających najwięcej ROR.
W czołówce banków sprzedających rachunki z największym sukcesem jest też Millennium. Nie tylko mocno się promuje, ale też zaoferował wyróżniający się produkt – konto dające zwrot 3 proc. kwot wydanych kartą debetową w sklepach spożywczych, super- i hipermarketach oraz na stacjach benzynowych (wysokość premii nie może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta