Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak banki kuszą klientów

20 marca 2012 | Ekonomia | Piotr Ceregra
Chuck Norris to kolejna znana twarz BZ WBK
źródło: AFP
Chuck Norris to kolejna znana twarz BZ WBK
Juliette Binoche wspiera markę Credit Agricole
źródło: AFP
Juliette Binoche wspiera markę Credit Agricole
Szymon Majewski gra w reklamach PKO BP
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Szymon Majewski gra w reklamach PKO BP
Duet Mann – Materna promuje Kredyt Bank
autor zdjęcia: Radek Pietruszka
źródło: PAP
Duet Mann – Materna promuje Kredyt Bank
Poradnik „Rzeczpospolitej”
źródło: Rzeczpospolita
Poradnik „Rzeczpospolitej”

Promocyjne działania instytucji mają na celu spowodowanie, by klient korzystał z jak największej liczby produktów

Według firmy Kantar Media w 2011 r. banki wydały na reklamę 1,288 mld zł, czyli 40 proc. więcej niż rok wcześniej (według stawek cennikowych).

Część instytucji sięgnęła po celebrytów, wykorzystując ich czy to do promocji wybranego produktu (Kredyt Bank), całej gamy produktów (PKO BP), czy też do oswojenia klientów z nową marką (Credit Agricole, działający u nas wcześniej jako Lukas Bank).

Przyciągnąć klienta

Według portalu Bankier.pl w 2011 r. liczba kont osobistych najszybciej rosła w Alior Banku, którego nie ma w piątce największych reklamodawców z branży finansowej. Bank przyciągnął do placówek osoby zainteresowane opłacaniem rachunków bez prowizji, a to przełożyło się na sprzedaż kont.

W 2011 r. ich liczba urosła z 443 tys. do 779 tys., a bank awansował z 14. na 9. miejsce na liście instytucji mających najwięcej ROR.

W czołówce banków sprzedających rachunki z największym sukcesem jest też Millennium. Nie tylko mocno się promuje, ale też zaoferował wyróżniający się produkt – konto dające zwrot 3 proc. kwot wydanych kartą debetową w sklepach spożywczych, super- i hipermarketach oraz na stacjach benzynowych (wysokość premii nie może...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9187

Wydanie: 9187

Spis treści
Zamów abonament