Oznaczenie wspomaga obniżenie podatku
Na znakach towarowych można zarobić nie tylko przez franczyzę. Można oddać je w używanie powiązanym spółkom i zaoszczędzić na CIT
O popularności interesów robionych na znanych markach świadczy choćby dynamicznie rozwijający się rynek franczyzowy w Polsce. Według monitorującej go firmy Profit System, na
koniec 2011 r. istniało już 746 systemów franczyzowych (w 2008 r. – niespełna 500). W samej tylko branży odzieżowej udostępniane są 163 marki, a w gastronomicznej – 111. Powstające w całym kraju supermarkety Intermarche czy cukiernie A. Blikle działają właśnie w tej formie.
Skorzysta grupa
Właściciel znanego znaku towarowego może traktować go także jako narzędzie optymalizacji podatkowej. Chodzi o oddanie w leasing znaku towarowego, np. w obrębie jednej grupy kapitałowej.
Doradcy podatkowi z kancelarii Parulski i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta