Kiedy obsługa lotniskowa korzysta ze zwolnienia z VAT
Przekroczenie jakiego progu powoduje, że można uznać, iż przewoźnik lotniczy świadczy usługi głównie w transporcie międzynarodowym? Od 1 kwietnia 2011 r. wynika to wprost z przepisów
Wcześniej były co do tego wątpliwości. Wyjaśnił je Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 16 lutego 2012 r. (I FSK 1676/10).
Co do zasady usługi związane z obsługą startu, lądowania, parkowania, obsługą pasażerów i ładunków oraz inne o podobnym charakterze, świadczone na rzecz przewoźników lotniczych wykonujących głównie przewozy w transporcie międzynarodowym, korzystają ze zwolnienia z VAT.
Co znaczy „głównie”
Orzeczenie NSA koncentrowało się wokół rozumienia terminu „głównie” dla przewoźników wykonujących zarówno transport krajowy, jak i międzynarodowy. We wniosku o interpretację przepisów podatnik wyraził pogląd, że taki przewoźnik powinien wykonywać co najmniej 51 proc. swoich przewozów jako przewozy międzynarodowe, a pozostała część może dotyczyć przewozów krajowych.
Z kolei według organu podatkowego o uznaniu za przewoźnika...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta