W sieci wciąż dominują aukcje
Przybywa klientów zakupów online. Do łask wracają rzeczy z drugiej ręki
Już ok. 70 proc. Polaków korzystających z Internetu przynajmniej raz zrobiło przy tej okazji także zakupy. Lista głównych kategorii w ostatnich latach nie zmienia się zbyt mocno – królują meble, akcesoria, sprzęt elektroniczny, książki czy ubrania.
Licytacje kuszą najskuteczniej
Choć Internet wciąż odpowiada jedynie za ok. 3,1 proc. wartości rynku handlowego, to rośnie w tempie znacznie szybszym niż tradycyjna sprzedaż. Według brytyjskiej firmy Kelkoo w tym roku Polacy w sieci wydadzą już 5,6 mld euro, 24 proc. więcej niż w 2010 r. – To najszybsze tempo wzrostu w Europie, gdzie rynek ma zyskiwać średnio 16,1 proc. – podają analitycy z firmy.
W tym samym czasie tradycyjny handel może liczyć na wzrost maksymalnie o kilka procent, dlatego udział e-sprzedaży w tym roku ma wzrosnąć już do 3,8 proc.
Nasze preferencje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta