Sportowy opel rusza z Gliwic
Rozpoczęła się produkcja astry OPC. Niebawem decyzja władz Opla, gdzie będzie powstawać astra V
Poniedziałkowa premiera wyglądała zupełnie inaczej niż ta z jesieni ubiegłego roku, gdy w gliwickiej fabryce zaczynała się produkcja astry GTC. Teraz nie było fanfar i i tłumów gości. Sunący po linii produkcyjnej ciemnoniebieski samochód z wielką jedynką na przedniej szybie przywitała jedynie grupa dziennikarzy i część pracowników pierwszej zmiany. Ale dyrektor fabryki Andrzej Korpak nie krył satysfakcji: – To auto dla specjalnej grupy klientów, fanatyków ekstremalnych osiągów. Nie będzie modelem masowym, ale pokazuje możliwości, jakie ma nasz zakład – mówił podczas prezentacji.
Astra OPC (Opel Performance Center) zrobiła duże wrażenie: dynamiczna sylwetka, ogromne 20-calowe koła, pod karoserią pełno technicznych fajerwerków. Do tego produkowany w USA silnik o mocy 280 koni mechanicznych. Rozpędza nową astrę do setki w zaledwie 6 sekund. W Gliwicach podkreślają: to najszybszy opel w koncernie. – Kupujący powinni przechodzić testy psychologiczne, bo auto prowokuje, by pedał gazu wcisnąć do podłogi – przyznaje Piotr Szuścik, kierownik ds. wdrażania nowych modeli w GM Manufacturing Poland.
Wielkość tegorocznej produkcji OPC szacowana jest na ok. 2 tys. sztuk. W pełnym roku produkcyjnym będzie pewnie dwa, trzy razy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta