Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Telefoniczna informacja o zmianie konta nie wiąże pracodawcy

29 maja 2012 | Prawo i praktyka | Marek Rotkiewicz

- Pracownik zgłosił telefonicznie – kilka dni po wypłacie wynagrodzenia – zmianę numeru swojego rachunku bankowego. Poprosił, by wynagrodzenie za kolejny miesiąc przelać już na nowe konto. Pracownica księgowości, która uzyskała tę informację, poprosiła o potwierdzenie jej w formie pisemnej. Do dnia wypłaty pensji pracownik nie przekazał jednak pisma w tej sprawie. Pieniądze zostały przelane na dotychczasowy rachunek, bo o telefonie pracownika po prostu zapomniano. Jego stare konto zostało w międzyczasie zamknięte. Czy odpowiadamy w tym przypadku za niewypłacenie pensji w terminie?

Moim zdaniem nie. Pracownik powinien poinformować o zmianie numeru rachunku pisemnie. Taka forma przewidziana jest dla...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9244

Wydanie: 9244

Spis treści
Zamów abonament