Telefoniczna informacja o zmianie konta nie wiąże pracodawcy
- Pracownik zgłosił telefonicznie – kilka dni po wypłacie wynagrodzenia – zmianę numeru swojego rachunku bankowego. Poprosił, by wynagrodzenie za kolejny miesiąc przelać już na nowe konto. Pracownica księgowości, która uzyskała tę informację, poprosiła o potwierdzenie jej w formie pisemnej. Do dnia wypłaty pensji pracownik nie przekazał jednak pisma w tej sprawie. Pieniądze zostały przelane na dotychczasowy rachunek, bo o telefonie pracownika po prostu zapomniano. Jego stare konto zostało w międzyczasie zamknięte. Czy odpowiadamy w tym przypadku za niewypłacenie pensji w terminie?
Moim zdaniem nie. Pracownik powinien poinformować o zmianie numeru rachunku pisemnie. Taka forma przewidziana jest dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta