Odsprzedaż voucherów rodzi skutki w VAT
Sprzedaż bonów uprawniających do wymiany ich na bilety lub przekąski w sieci kin jest usługą pośrednictwa. Podstawą opodatkowania jest kwota będąca różnicą między ceną nabycia bonów od operatora kina a ceną ich sprzedaży na rzecz nabywcy
Spółka prowadzi działalność, w ramach której nabywa od partnerów (operatorów sieci kin) bony uprawniające ich posiadacza do wymiany ich na bilety do kina lub przekąski w barze operatora kina (partnera). Zakupione bony dystrybuuje następnie wśród swoich klientów – odbiorców (najczęściej są to inne spółki), którzy rozdysponowują je wśród swoich pracowników (beneficjent ostateczny).
Dostawa towarów (przekąsek w barze) lub świadczenie usług (wstęp na salę kinową) następuje bezpośrednio pomiędzy partnerem a pracownikami spółek – beneficjentów ostatecznych (podmiotów, które korzystają z bonów). Zadaniem spółki jest rozprowadzenie bonów wśród swoich klientów, a wynagrodzeniem – różnica w cenie zakupu bonów a ceną ich sprzedaży na rzecz klientów. Spółka zapytała, czy wyliczone w ten sposób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta