Kłopoty z rozliczeniem reklam w Internecie
Wielu blogerów zarabiających na reklamach ma problemy podatkowe. Nie wiedzą, jak zakwalifikować te przychody i jaką stawkę do nich zastosować
Coraz więcej osób prowadzi własne portale lub blogi w Internecie. Szacuje się, że może ich być nawet ok. 3 mln. Problem powstaje, gdy strona zaczyna przynosić dochody z reklam, które trzeba opodatkować, ale nie do końca wiadomo, na jakich zasadach.
Michał Cessanis, właściciel www.nawalizkach.com.pl, żałuje, że chociaż jego portal rozwija się coraz lepiej, nie przynosi na razie żadnych zysków.
– Reklamodawcy sami się do mnie zgłaszają. Szkopuł w tym, że nie mam pewności, jaką umowę podpisać i jak ją potem rozliczyć. Nie wiem, czy muszę założyć działalność gospodarczą, co wymagałoby dużych nakładów – mówi.
Różne stanowiska
W interpretacjach podatkowych dominuje ostatnio...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta