W drogę ze smartfonem
Dla aplikacji w telefonie coraz częściej porzucamy tradycyjną nawigację
Aleksandra
Stanisławska
Polski rynek nawigacji samochodowych zaczyna odczuwać skutki ekspansji smartfonów, tabletów i internetowych aplikacji. Jak podaje GfK Polonia, w ubiegłym roku sprzedano u nas ponad 600 tys. tradycyjnych zestawów PND (Portable Navigation Devide), jednak ten rok ma przynieść spadek sprzedaży o 14–18 proc.
Na rynku nawigacji działających na smartfonach dwie polskie firmy – NaviExpert i AutoMapa – walczą o dominację nie tylko między sobą, ale też ze światowymi gigantami: Nokią i Google'em. Darmowym usługom tych ostatnich polscy gracze przeciwstawiają lepiej aktualizowane bazy danych.
– Polacy należą do najaktywniejszych w Europie użytkowników usługi Nokia Nawigacja – twierdzi Tomasz Parfjanowicz,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta