Sklepy wspierają eksport polskich produktów
W przypadku niektórych sieci rośnie on nawet o 40 proc., a za granicę trafia głównie żywność
Udział produktów wysyłanych z kraju przez sieci handlowe dynamicznie rośnie. Ułatwia to także wielu producentom dotarcie na inne rynki. Jak dowiedziała się „Rz", sama sieć Lidl w 2011 r. zwiększyła polski eksport o produkty warte niemal 1 mld zł. Oznacza to także wzrost o 40 proc. w stosunku do roku wcześniejszego.
Polska oferta – głównie spożywcza – już od dawna podbija rynki zagraniczne, przede wszystkim Unii Europejskiej. – Europa doceniła polską żywność, reprezentującą najwyższe standardy w zakresie jakości. Świadczy o tym niemal 90-proc. udział produktów spożywczych w całym eksporcie oryginalnych marek Lidl w 2011 r. – mówi Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska.
Dzięki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta