To nie jest czas na osobisty rozwój
Inwestycje w szkolenia są teraz dużo większym wyzwaniem dla firm. Nie tylko ze względu na koszty. Szkoda też czasu na mało przydatne kursy
Od ponad roku dziennikarze zajmujący się tematyką HR kilka razy w tygodniu znajdują w swych skrzynkach mailowych oferty szkoleń „po wyjątkowej cenie". Pracownicy działów HR dostają takich propozycji dziesiątki, ale – jak przyznają – rzadko trafia się coś więcej niż znany od lat standard.
– Pracodawcy oczekują dziś urozmaiconej oferty szkoleniowej, w tym szkoleń szytych na miarę, z elementami gier. Tymczasem są zalewani sztampowymi ofertami – ocenia Małgorzata Czernecka z firmy HRP Group.
Liczą się potrzeby
Na standardowe, ogólnorozwojowe szkolenia np. z komunikacji, negocjacji, kierowania zespołem firmy mogą się skusić w czasach dobrej koniunktury, bo w okresie gorszej koniunktury przestają być niezbędnym wydatkiem. W jakie szkolenia pracodawcy nadal chcą inwestować? Przedstawiciele firm szkoleniowych twierdzą, że obok zawodowych kursów jest też popyt na warsztaty z tzw. miękkich umiejętności- ale dopasowane do konkretnych potrzeb firmy.
Aleksander Drzewiecki, szef House of Skills, ocenia, że pracodawcy coraz częściej traktują współpracę z firmą doradczo- szkoleniową jako sposób na rozwiązanie swych najważniejszych problemów biznesowych, jak np....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta