Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prywatny Zachód, publiczny Wschód

11 grudnia 1996 | Media, Internet | MJ

Europejski rynek telewizyjny 1995

Prywatny Zachód, publiczny Wschód

Telewizyjna Europa dzieli się na dwie części: zachodnią, opanowaną przez prywatnych nadawców; i środkowowschodnią, w której dominuje telewizja publiczna. Taki obraz przedstawiają badania przeprowadzone przez francuską grupę medialną IP. Po raz kolejny opracowała ona raport dotyczący telewizji w Europie.

Tegoroczne wydanie raportu IP o europejskim rynku telewizyjnym w 1995 roku obejmuje 383 kanały telewizyjne. Wśród nich jest 21 kanałów ogólnoeuropejskich, 265 krajowych i 97 lokalnych. Jedna trzecia kanałów krajowych należy do nadawców publicznych.

Prawie wszystkie kanały krajowe (91 proc. ) udostępniają czas reklamowy. Wyjątkami są niektóre skandynawskie czy flamandzkie telewizje publiczne, czy kanały kulturalne (Arte, 3 Sat) , część telewizji kodowanych i BBC. Większość z wymienionych umożliwia sponsoring. Kraje zachodnie zdominowane są przez nadawców prywatnych. Wyjątkami są Au-

stria i Szwajcaria -- nie działają w nich prywatne stacje ogólnokrajowe. W krajach Europy Środkowej i Wschodniej prywatni nadawcy wciąż walczą o przebicie telewizji publicznej. W krajach nadbałtyckich prywatne stacje lokalne łączą się w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 937

Spis treści
Zamów abonament