Prywatny Zachód, publiczny Wschód
Europejski rynek telewizyjny 1995
Prywatny Zachód, publiczny Wschód
Telewizyjna Europa dzieli się na dwie części: zachodnią, opanowaną przez prywatnych nadawców; i środkowowschodnią, w której dominuje telewizja publiczna. Taki obraz przedstawiają badania przeprowadzone przez francuską grupę medialną IP. Po raz kolejny opracowała ona raport dotyczący telewizji w Europie.
Tegoroczne wydanie raportu IP o europejskim rynku telewizyjnym w 1995 roku obejmuje 383 kanały telewizyjne. Wśród nich jest 21 kanałów ogólnoeuropejskich, 265 krajowych i 97 lokalnych. Jedna trzecia kanałów krajowych należy do nadawców publicznych.
Prawie wszystkie kanały krajowe (91 proc. ) udostępniają czas reklamowy. Wyjątkami są niektóre skandynawskie czy flamandzkie telewizje publiczne, czy kanały kulturalne (Arte, 3 Sat) , część telewizji kodowanych i BBC. Większość z wymienionych umożliwia sponsoring. Kraje zachodnie zdominowane są przez nadawców prywatnych. Wyjątkami są Au-
stria i Szwajcaria -- nie działają w nich prywatne stacje ogólnokrajowe. W krajach Europy Środkowej i Wschodniej prywatni nadawcy wciąż walczą o przebicie telewizji publicznej. W krajach nadbałtyckich prywatne stacje lokalne łączą się w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta