Nie dyplom, lecz chęć szczera. ..
Nie dyplom, lecz chęć szczera. ..
. .. zrobi z ciebie menedżera. Badanie, przeprowadzone przez firmę rekrutacyjną NB Selection z Wielkiej Brytanii pokazało, że 37 proc. dyrektorów stu największych przedsiębiorstw brytyjskich nie ma ukończonych studiów wyższych. Typowy dyrektor to specjalista w jednej z dziedzin zarządzania, np. księgowości lub finansów, który objął to stanowisko w wieku 49 lat w wyniku wewnątrzfirmowego awansu. Taki szef zazwyczaj nie pracował w więcej niż dwóch różnych branżach, raczej nie był zatrudniony za granicą. Związał się z firmą w wieku 30 lat. Zanim zasiadł w dyrektorskim fotelu, dziewięć razy zmieniał stanowisko, stopniowo pnąc się coraz wyżej. Wysoko wykwalifikowany, międzynarodowy supermenedżer jest ciągle rzadkością w firmach brytyjskich -- pisze "Financial Times". Okazuje się, że przynajmniej pod tym względem nie musimy mieć kompleksów w stosunku do Zachodu.
E. B.