Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rozśmieszeni zmęczeniem

11 grudnia 1996 | Media, Internet | GS

Polacy o reklamie

Rozśmieszeni zmęczeniem

Reklamy pojawiły się na początku lat dziewięćdziesiątych i od razu stały się częścią rodzimej popkultury. Zwroty w rodzaju: "z pewną nieśmiałością", "wypróbuję go na pewno" czy "dziękujemy ci, S. C. Johnson", przenikały szybko do języka potocznego i były używane zamiast pojęć wywodzących się z literatury (np. "przyjaciele królika") . Charakterystyczne, że zwroty takie przenikały do sfery związanej z poczuciem humoru Polaków i w niej funkcjonowały w mniej lub bardziej abstrakcyjnej formie. Do innych sfer mowy potocznej o wiele szybciej i skuteczniej przenikają sformułowania używane przez urzędników i komentatorów sportowych.

Warto spojrzeć na badania przeprowadzone przez Centrum Badania Opinii Społecznej "Polacy o reklamie" i zastanowić się nad niektórymi problemami, o których tam napisano. Sama treść reklam jest naprawdę ważna dla niewielkiej grupy odbiorców. Na przykład tylko jedna trzecia (34 proc. ) respondentów sądzi, że reklamy zachęcają do zakupu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 937

Spis treści
Zamów abonament