iPad w odwrocie
Konkurenci podkopują silną pozycję Apple’a na rynku tabletów. Udział iPadów spadł do 50 proc.
Producenci tabletów z Androidem – Samsung, Amazon i Google – odbierają iPadowi udział w rynku. Jeszcze w drugim kwartale tego roku sięgał on 68 proc. W kolejnych trzech miesiącach ledwo przekroczył 50 proc. – podaje IDC. Dzieje się tak, mimo że tablety Apple wciąż sprzedają się bardzo dobrze. Tylko w ciągu weekendu po premierze iPada mini sprzedane zostały 3 mln tych urządzeń – i dużych, i mniejszych. O co więc chodzi?
Cena czyni cuda
Od 2010 roku, kiedy na rynku pojawił się pierwszy iPad, Apple sprzedał 84 mln tych gadżetów, zagarniając początkowo ponad 85 proc. rynku. Od tego czasu jego udziały w rynku topniały w miarę, jak do konkurencji włączali się kolejni gracze. Jednak obecny spadek jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta