Fajna praca i spore zarobki
Producenci gier komputerowych skarżą się na brak pracowników. Kuszą nie tylko programistów
Gry komputerowe to najszybciej rosnący sektor rozrywki na świecie. Również Polacy coraz częściej bawią się w ten sposób. W gry komputerowe, jak wynika z szacunków Monday PR i SW Research, gra już 85 proc. krajowych internautów. Spędzają przed komputerem aż 13 godzin tygodniowo.
Część z nich może robić to w ramach pracy, testując gry. Bardziej ambitni będą je tworzyć, zarabiając na początek ok. 3 tys. zł netto. Jednak przy niedoborze kadr szybko mogą liczyć na podwyżkę.
Światowe hity
Ostatnie kilka lat przyniosło prawdziwy wysyp polskich gier, które trafiły na listy światowych hitów, co oznacza, że sprzedały się w liczbie co najmniej 1 mln kopii. Dlatego tacy producenci jak CD Projekt Red (seria gier o Wiedźminie), Techland (gry z serii Call of Juarez czy „Dead Island") oraz City Interactive („Sniper") stali się też bardzo pożądanym miejscem pracy.
– Żeby pracować w firmie produkującej gry komputerowe, warto być ich pasjonatem. Ten sektor rozwija się bardzo dynamicznie. Wciąż powstają nowe technologie. Trzeba być na bieżąco z tym, co robi konkurencja – mówi Błażej Krakowiak, International Brand Manager w Techlandzie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta