Odstępującemu od umowy należy się zwrot zapłaty za towar i koszt przesyłki
Odmawianie konsumentom prawa do zwrotu kosztów wysyłki towaru, gdy rezygnują z zakupu dokonanego w sklepie internetowym, to jedna z zakwestionowanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów praktyk księgarni internetowej. Za to i kilka innych naruszeń na przedsiębiorcę została nałożona kara w wysokości ponad 452 tys. zł.
Firmy, które jednocześnie zajmują się handlem tradycyjnym, prowadząc sieć własnych placówek, oraz sprzedażą przez Internet muszą pamiętać, że warunki zawierania transakcji z konsumentami rządzą się w tych przypadkach innymi prawami.
Sprzedaż na odległość, z jaką w takiej sytuacji mamy do czynienia, jest bowiem regulowana odrębną ustawą. Chodzi tu o przepisy zawarte w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
Wprowadza ona m.in. zasady, zgodnie z którymi klient ma prawo odstąpić od umowy, oddać zakupiony towar i oczekiwać zwrotu poniesionych kosztów. Jaki zatem błąd popełniła firma, że spotkała się z kontrolą urzędu antymonopolowego, skutkującą do tego nałożeniem kary finansowej za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Błędny regulamin
Wątpliwości urzędu wzbudziła treść regulaminu prowadzonej przez przedsiębiorcę księgarni internetowej. Wszczęte zostało postępowanie, w rezultacie którego stwierdzono, że w regulaminie określającym zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta