Samsung pokona Apple’a?
Koreański Samsung Electronics osiągnął to, na czym połamały sobie wcześniej zęby inne koncerny: zmniejszył znacząco wizerunkowy dystans do producenta iPhone'a i iPada.
Samsung, lider na rynku smartfonów, podał w piątek, że jego zysk w czwartym kwartale wzrósł o 76 procent, do rekordowego poziomu, dzięki wyjątkowo dobrej sprzedaży linii Galaxy S. Jej najnowsza wersja jest przez wielu klientów doceniana zarówno za wzornictwo, jak i rozwiązania techniczne.
28 procent globalnego rynku smartfonów kontrolował w 2012 r. Samsung; rok wcześniej było to 20 proc.
Apple tymczasem zdaje się mieć kłopoty ze swoim iPhonem 5. W kwartale świątecznym jego zyski nie wzrosły, a kurs akcji w ostatnich dwóch dniach spadł o 14 procent.
Samsung prowadzi też agresywną kampanię marketingową, która obejmuje między innymi reklamę telewizyjną naśmiewającą się z iPhone'a 5. „Następna wielka rzecz już tu jest" – głosi spot, nawiązując do modelu Galaxy S III.
Utrzymać pozycję lidera
Kampania skusiła takich klientów jak Will Hernandez, właściciel iPhone'a, który trzy miesiące temu kupił Samsunga Galaxy S III, właśnie po obejrzeniu reklam.
– Obejrzenie tego modelu w telewizji daje do myślenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta