Nie reklamuj oferty jako wiecznej, jeżeli taką nie jest w rzeczywistości
Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale – to hasło kampanii reklamowej jednej z instytucji finansowych. Za wprowadzanie konsumentów w błąd urząd antymonopolowy nałożył na przedsiębiorcę ponad 1,3 mln zł kary
Zgodnie z prawem, przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk mogą oni zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego w normalnej sytuacji by nie zrobili.
Takie stanowisko wynika wprost z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która w art. 3 wyraźnie zakazuje stosowania takich działań, a w art. 4 precyzuje, że praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta