Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firefox kontra reklamy

13 czerwca 2013 | Ekonomia | Aleksandra Stanisławska
Działająca na zasadzie non profit Mozilla wygrywa w Polsce walkę z produktami Microsoftu i Google’a.
źródło: Rzeczpospolita
Działająca na zasadzie non profit Mozilla wygrywa w Polsce walkę z produktami Microsoftu i Google’a.

Technologie | Producent najpopularniejszej wyszukiwarki w Polsce chce blokować pliki cookies.

Mozilla zapowiedziała, że w kolejnej, 22. wersji swojej przeglądarki internetowej Firefox zastosuje domyślne blokowanie „obcych" plików cookies (ciasteczek), czyli innych niż te, które pochodzą z witryny WWW przez nas odwiedzanej. Ciasteczka potrzebne są m.in. po to, by serwis mógł zidentyfikować swojego stałego użytkownika czy pomóc tworzyć statystyki dotyczące ruchu w sieci. Cookies potrzebne są też reklamodawcom, którzy na tej podstawie są w stanie precyzyjnie adresować swoje reklamy.

I właśnie w tych ostatnich wymierzony jest ruch Mozilli. W sieci zawrzało, a Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB nazwał ten zabieg nawet „atakiem nuklearnym na branżę reklamową".

Koniec śledzenia

– Taki ruch ze strony Mozilli ograniczy dostęp do wartościowych danych o użytkownikach, a to z kolei odbije się szerokim echem w branży reklamy internetowej – mówi Arkadiusz Cywiński, specjalista technologii RTB.

– Staramy się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9560

Wydanie: 9560

Spis treści
Zamów abonament