Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prawa klientów poczty

13 czerwca 2013 | Prawo | Mateusz Adamski

Będzie można reklamować wszystkie usługi pocztowe.

Dotychczas można było reklamować jedynie przesyłki rejestrowane, tj. listy polecone i paczki oraz przekazy pieniężne. Zmienić ma to rozporządzenie opracowane przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, dotyczące wszystkich usług pocztowych.

Zgodnie z nim bezpośrednio po przyjęciu przesyłki będzie można zgłosić jej uszkodzenie. Jeśli list lub paczka dotrą do nas z opóźnieniem, następnego dnia można będzie zgłosić utratę. To samo będzie w razie przekazywania pieniędzy po wyznaczonym terminie.

Rozporządzenie wprowadza kilka istotnych ułatwień dla klientów poczty. Po pierwsze, przewiduje, iż reklamację będzie się składało w placówce pocztowej operatora, który miał wykonać usługę. Samo zgłoszenie zaś będzie mogło przybrać formę pisemną, ustną lub elektroniczną.

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację przez operatora nie będzie mógł przekroczyć 30 dni od jej zgłoszenia.

etap legislacyjny: uzgodnienia międzyresortowe

Wydanie: 9560

Wydanie: 9560

Spis treści
Zamów abonament