Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rośnie popyt na drogie motocykle

09 sierpnia 2013 | Ekonomia | Adam Woźniak
Harley-Davidson  Iron 833 – lider sprzedaży marki w Polsce
źródło: Rzeczpospolita
Harley-Davidson Iron 833 – lider sprzedaży marki w Polsce
Ducati Panigale – ma 200-konny silnik i kosztuje  140 tys. złotych
źródło: Rzeczpospolita
Ducati Panigale – ma 200-konny silnik i kosztuje 140 tys. złotych
Honda CB 1100 – stylizowana jest na lata 70.
źródło: Rzeczpospolita
Honda CB 1100 – stylizowana jest na lata 70.
BMW  F800 GS Adventure – jest przystosowany do dalekich podróży
źródło: Rzeczpospolita
BMW F800 GS Adventure – jest przystosowany do dalekich podróży
źródło: Rzeczpospolita

Harley-Davidson odnotował od początku roku największy wzrost sprzedaży na słabnącym polskim rynku nowych jednośladów.

Dwóch marek sprzedających najdroższe i najbardziej prestiżowe motocykle kryzys nie dotyczy. BMW weszło już do pierwszej trójki producentów o największej sprzedaży, a Harley-Davidson osiągnął największy wzrost za pierwsze siedem miesięcy roku w pierwszej dziesiątce rankingu liderów rynku. To zaskakujące, gdy cały polski rynek nowych motocykli zalicza w tym roku 4-proc. spadek z 5870 do 5637 sztuk. Maszyny z dolnej i średniej półki cenowej, z małymi silnikami, nie cieszą się popularnością. Za to te największe i najdroższe sprzedają się lepiej niż kiedykolwiek.

– Zakładaliśmy na ten rok blisko 30-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wszystko wskazuje, że ten plan uda się nam zrealizować – mówi Robert Domański, dyrektor działu motocykli w BMW Polska. Do lipca importer sprzedał 547 motocykli. – Liczymy, że druga połowa roku okaże się równie dobra jak pierwsza – stwierdza Marcin Posłuszny, regionalny dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Harley-Davidson na Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię. Sprzedaż tej marki podskoczyła z 244 do 336 sztuk.

Pod względem dynamiki sprzedaży obie marki idą łeb w łeb. Według raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego BMW miało od stycznia 37,1-proc. wzrost rejestracji w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. Harley-Davidson – 37,7-proc. Obie marki zwiększyły udział w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9609

Wydanie: 9609

Spis treści

Moje Podróże

Zamów abonament