Jak przyciągnąć inwestorów
Miasta walczą o firmy z branży nowoczesnych usług. Wiedzą, że jedno znane logo może przyciągnąć następne.
Inwestorzy instytucjonalni, zachęceni sukcesami w stolicy, rozglądają się za kolejnymi możliwościami biznesowymi. Dotyczy to także miast poza Warszawą – mówi Waldemar Olbryk, prezes firmy Skanska Property Poland. – Miasta takie jak Wrocław czy Kraków, pod względem atrakcyjności dla firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu, są zbliżone do stolic w innych państwach Europy Środkowo-Wschodniej. Jako aglomeracje regionalne muszą jednak wykonać znacznie większą pracę, by przyciągnąć inwestorów instytucjonalnych, zwłaszcza z zagranicy.
Zdaniem Olbryka wiele funduszy z zainteresowaniem obserwuje rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Zadają sobie jednak pytanie: jak długo potrwa outsourcingowy boom? – Dlatego podstawowym wyzwaniem jest w tej chwili przekonanie decydentów, że to trwały i przyszłościowy trend – podkreśla Waldemar Olbryk.
Z kim po drodze?
Gospodarze miast, przedstawiciele branży nowoczesnych usług oraz lokalnego biznesu mają więc wspólny cel: przekonać inwestorów, że nie tylko Warszawa jest atrakcyjnym miejscem dla nich.
Z danych ABSL (Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych)...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta