Sklepy internetowe muszą sprostać nowym wyzwaniom
E-handel | Klienci coraz chętniej kupują, posługując się smartfonami i tabletami. Cenią niezawodny dostęp do sklepu, różnorodność opcji zapłaty i dostawy towaru. Kto nie sprosta wymaganiom, wypada z gry.
barbara Mejssner
Handel internetowy w Polsce dynamicznie się rozwija. W 2014 roku jego udział w całym handlu detalicznym przekroczy 5 proc. Polacy dużo wydają w sieci. W kończącym się roku będzie to aż 26 mld zł. To o 5 mld zł więcej niż wyniosły wydatki w 2012 roku. Aż 46 proc. Polaków, jak wynika z badania „Zakupy świąteczne 2013" firmy doradczej Deloitte, kupi upominki właśnie poprzez Internet.
Według innego raportu Deloitte, „Digital Trends 2013", handel elektroniczny będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Oznacza to także coraz większą konkurencję na tym rynku. Aby nie wypaść z gry, właściciele sklepów internetowych muszą sprostać wielu wyzwaniom. Powinni dostosować się zarówno do zmieniających się potrzeb klientów, jak i do nowych technologii. Muszą zadbać o mobilność, elastyczność dostaw i form płatności, dostępność, bezpieczeństwo.
Z telefonem w ręku
Coraz bardziej powszechnym zjawiskiem staje się showrooming. Również trzeba je wziąć pod uwagę, żeby nie stracić klientów. Niektórzy eksperci twierdzą, że showrooming to obecnie największe wyzwanie dla branży e-commerce.
Na czym polega to zjawisko? Jest to kupowanie z telefonem komórkowym w ręku. Moda ta w Polsce dopiero się zaczyna, ale na świecie istnieje już od dawna. Klienci chodzą do sklepów, oglądają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta