Espresso nie tylko z kawiarni
Żywność | Moda na picie małej czarnej poza domem zmienia rynek kawy w Polsce.
Beata Drewnowska
Ponad 3,38 mld zł wydaliśmy na kawę w sklepach od października 2012 r. do września 2013 r. – podaje firma badawcza Nielsen. Rok wcześniej kwota ta była o niemal 1 proc. wyższa. – Słabnące tempo rozwoju sprzedaży kawy w kanałach detalicznych ma związek z rosnącą konsumpcją kawy w segmencie HoReCa (hotele, restauracje, catering – red.) – mówi „Rz" Anna Wysocka z firmy Mondelez Polska, lidera polskiego rynku kawy, właściciela m.in. marki Jacobs.
– Eksperci przewidują, że kolejne lata przyniosą dalszy rozwój rynku gastronomicznego, zwłaszcza kawiarni sieciowych – dodaje.
Ziarna w modzie
Grzegorz Łaptaś, ekspert z Roland Berger Strategy Consultants, zwraca uwagę, że zakupy kawy w kawiarniach stają się w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta