Fala gotówki zalewa media społecznościowe
Internet | Reklama graficzna będzie w tym roku rosła na świecie m.in. dzięki serwisom społecznościowym. Firmy wydadzą 7 dol. na każdego ich użytkownika.
magdalena lemańska
Najwięcej przedsiębiorcy wydadzą oczywiście w USA. Tam – jak właśnie podała organizacja IAB – reklama internetowa w trzecim kwartale pobiła rekord. Przyniosła firmom działającym w sieci 10,7 mld dol., o 15 proc. więcej niż przed rokiem.
W Ameryce Północnej w 2013 roku na jednego użytkownika serwisów społecznościowych przypadało 26,05 dol. wpływów reklamowych. W naszym regionie – Europie Środkowej i Wschodniej – było to tylko 1,87 dol. (patrz: wykres), wynika z najnowszych obliczeń serwisu eMarketer. A przecież wydatki uwzględniane przez eMarketera nie obejmują każdego odnotowywanego przez użytkownika portalu społecznościowego działania reklamowego. Poza obliczeniami pozostają np. wszelkie sponsorowane wpisy w komentarzach lub fanpage'ach marek....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta