Firmy na bakier z internetem
Choć z badań płynie zgodny wniosek, że otwartość na nowe technologie przekłada się niemal wprost na wzrost sprzedaży czy także zatrudnienia, to w Polsce wciąż stosunkowo niewiele firm chce z nich korzystać.
piotr mazurkiewicz
Choć postępu nie da się zatrzymać i warto wykorzystywać wszelkie związane z nim możliwości, to polskie firmy wciąż są mocno na bakier z internetem.
Z badania Eurostatu wynika, że na koniec 2013 r. jedynie 7 proc. używało co najmniej dwóch rodzajów mediów społecznościowych. Firmowego bloga lub mikroblogów używało z kolei zaledwie 3 proc.
Czas na naukę
– Wpływa na to wiele czynników, m.in. zaszłości historyczne czy niski poziom świadomości technologicznej. Internet, strona WWW czy fanpage to jedne z wielu kanałów marketingowych. Jeżeli potrafi się z nich korzystać, mogą przynosić wspaniałe wyniki. Sama strona nie da jednak klientów, potrzebne są dodatkowe działania, a te wymagają wiedzy, by wydawane środki przekładały się na wyniki – mówi Arkadiusz Seńko, partner w funduszu Redsky Starter inwestującym w firmy z branży nowych technologii.
– Biorąc pod uwagę, że wiele polskich firm nadal nie prowadzi żadnych działań marketingowych, nie powinno dziwić, że zaniedbują także marketing przy użyciu nowych technologii. Otwartość na innowacje i szukanie nowych rozwiązań promocji nie są, niestety, masowe – dodaje.
– Polskie firmy i ich kampanie bardzo często odbiegają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta