Nie ma sposobu na spam
Zgody na wysyłanie wiadomości reklamowych wyrażone w przeszłości zachowają swoją ważność.
Znowelizowany art. 172 prawa telekomunikacyjnego wchodzi w życie 25 grudnia wraz z ustawą o prawach konsumenta. Miał ograniczyć zalew niechcianych wiadomości w sieci. Może się to okazać trudne.
– Z perspektywy przedsiębiorców to kolejne ograniczenie działalności marketingowej. W wypadku konsumentów zmiana będzie niewielka, bo zgody z przeszłości zachowają swoją ważność – twierdzi Paweł Litwiński z Instytutu Allerhanda. Jak dodaje, nowe zgody będą nadal wyrażane, a do oświadczeń o przetwarzanych danych osobowych dodana zostanie kolejna klauzula „drobnym druczkiem".
Piętrowe zgody
– Dotychczas mieliśmy do czynienia ze zgodą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta