Wojna cenowa odchudziła rynek OC. Ale się kończy
Firmy straciły nawet po kilkadziesiąt procent wpływów. Zapowiadają więc podwyżki.
Elżbieta Glapiak
Składka z ubezpieczeń komunikacyjnych OC w 2014 r. wyniosła 8,8 mld zł i w porównaniu z 2013 r. zmniejszyła się o 338 mln zł, czyli o blisko 4 proc. – wynika z szacunków „Rzeczpospolitej" na podstawie danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). To efekt bezpardonowej walki o klienta. Najłatwiej było go skusić ceną, nic więc dziwnego, że aż dwie trzecie towarzystw sprzedających OC zebrało z rynku mniej niż rok wcześniej.
Nawet lider traci
Ubezpieczyciele jeszcze nie ogłosili oficjalnych wyników za IV kw., w którym panuje największy ruch na rynku. Sprawozdanie za ten okres opublikował natomiast UFG. Z danych o wpłaconej przez zakłady na jego rzecz składki (1,3 proc. zebranej z rynku składki OC) wynika, że na 25 zakładów tylko w dziewięciu udało się w ostatnim kwartale roku zwiększyć wpływy ze sprzedaży obowiązkowych polis komunikacyjnych.
Z pierwszej trójki, która kontroluje blisko 60 proc. rynku, tylko Ergo Hestii udało się o 2,5 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta