autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Rozwijanie współpracy gospodarczej z Turcją może przynieść korzyści m.in. tym polskim firmom, które zostały poszkodowane przez ograniczenie handlu ze Wschodem – podkreślali uczestnicy debaty.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Katarzyna Kacperczyk, wiceminister spraw zagranicznych: - Turecki rynek może być sposobem rekompensowania strat ponoszonych z powodu konfliktu w naszym wschodnim sąsiedztwie
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Monika Piątkowska, wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych: - Turcja może być obiecującym rynkiem dla polskich producentów maszyn i urządzeń przetwórstwa spożywczego
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Koray Akgüloglu, radca handlowy w Ambasadzie Turcji w Warszawie: - Jest duży potencjał rozwoju naszych wzajemnych relacji. Możemy bardzo wiele skorzystać na wymianie doświadczeń
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Jaime Amoedo, dyrektor ds. bankowości międzynarodowej, HSBC Bank Turcja: - Podstawą relacji biznesowych w Turcji jest zaufanie. Potrzeba tam czasu na rozwinięcie relacji z przyszłymi partnerami.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Tadeusz Dulian, wiceprezes Polsko-Tureckiej Rady Biznesu, Deloitte: - Wyobrażam sobie współpracę, w której Polska daje know-how i technologię, a Turcja miejsca pracy. A potem razem wchodzimy na rynki ościenne.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Marek Nowakowski, prezes Polsko-Tureckiej Izby Gospodarczej: - Współpraca da nam dostęp do rynku z miliardem konsumentów, po którym Turcy już bardzo swobodnie się poruszają
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Piotr Jeleński, prezes Asseco South Eastern Europe: - Na konkurencyjnym tureckim rynku trzeba mieć takie rozwiązania, które się wyróżniają, są nie do pobicia przez innych graczy z branży.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Rzeczpospolita
Krzysztof Stalewski, prezes EBS: - Turcy są niezwykle dokładni. Systemu tak pilnującego dokumentów, certyfikatów nie spotkaliśmy nigdzie w Europie. Niemcy mogliby się od nich uczyć.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Krzysztof Burek, wiceprezes Rafako: - Uczestniczyliśmy w tworzeniu nowoczesnej energetyki tureckiej, która teraz ma bardzo duży potencjał rozwoju
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Dariusz Bednorz, wiceprezes Grupy Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn: - W Turcji coraz wyraźniej rośnie konkurencja ze strony wchodzących na tamten rynek licznych przedsiębiorstw rosyjskich
Ten kraj może być dla polskich przedsiębiorców bramą wjazdową nie tylko do Azji, ale i do Afryki.
adam woźniak
Turcja jest perspektywicznym rynkiem dla polskiego eksportu. Dynamicznie rozwijająca się turecka gospodarka i chłonność rynku dają szanse na rozwinięcie polsko-tureckiej współpracy. Jakie może ona przynieść obu krajom korzyści, dyskutowano podczas debaty „Go Global Go Turcja 2015" zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" we współpracy z HSBC Bank Polska.
Podczas dyskusji podkreślano, że Turcja ma strategiczne położenie, niskie podatki, konkurencyjne koszty pracy. Jej atutami są rozwinięta infrastruktura i rozbudowany system zachęt inwestycyjnych.
Według radcy handlowego Ambasady Tureckiej w Warszawie Koraya Akgüloglu Turcja i Polska mają podobną strukturę produkcji, eksportują i importują towary podobnego rodzaju.
– Istnieją pomiędzy nami różnice, ale generalnie kluczowe branże polskiej i tureckiej gospodarki są podobne. Jest duży potencjał dla rozwoju naszych wzajemnych relacji, możemy wiele skorzystać na wymianie doświadczeń – powiedział Akgüloglu. Zwłaszcza że Polska ma silne związki z krajami Europy Środkowo-Wschodniej i Europy Zachodniej, a Turcja mocno współpracuje z krajami Azji.
– To sprawia, że polscy i tureccy przedsiębiorcy mogą wspólnie wchodzić na nowe rynki –...