Świadectwa energetyczne dla obiektów publicznych
Budynki administracji publicznej muszą mieć certyfikaty potwierdzające zużycie energii. Obowiązek ten dotyczy nie tylko urzędów, ale także lokali użytkowych oraz mieszkań komunalnych i socjalnych.
Większość budynków i lokali pozostających we władaniu administracji publicznej musi posiadać świadectwo charakterystyki energetycznej, czyli tzw. certyfikat energetyczny. To skutek nowej ustawy o charakterystyce energetycznej budynków, która obowiązuje od 9 marca 2015 r. (dalej: ustawa).
Większe budynki...
Świadectwo charakterystyki energetycznej musi zostać sporządzone praktycznie dla wszystkich większych budynków zajmowanych przez organy władzy publicznej, a także wymiaru sprawiedliwości i prokuraturę. Obowiązek ten dotyczy wszystkich obiektów, których powierzchnia użytkowa przekracza 250 mkw. i w których obsługiwani są interesanci.
Nowe przepisy wprowadzają obowiązek sporządzenia certyfikatu energetycznego także dla wszystkich budynków o powierzchni przekraczającej 500 mkw., w których są świadczone usługi. Chodzi tu m.in. o dworce, lotniska, muzea, hale wystawiennicze i centra handlowe.
Obowiązkiem ich właściciela lub zarządcy jest nie tylko uzyskanie certyfikatu energetycznego, ale również umieszczenie jego kopii w widocznym miejscu, tak aby każdy mógł się zapoznać z jego treścią.
...i mieszkania
Nowa ustawa przewiduje, że wszystkie budynki i lokale wprowadzane do obrotu, a zatem sprzedawane czy wynajmowane, muszą mieć certyfikat energetyczny. Co ważne, obowiązek ten...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta