Daewoo zapłaci wyższe cło
Polska przyjmuje argumenty Komisji Europejskiej
Daewoo zapłaci wyższe cło
-- "Polska zobowiązała się do bardziej rygorystycznego zinterpretowania w najbliższym czasie przepisów celnych, które są stosowane w odniesieniu do części samochodowych sprowadzanych przez Daewoo i inne koncerny samochodowe" -- powiedzieli nam polscy negocjatorzy po nadspodziewanie długich rozmowach z przedstawicielami Komisji Europejskiej w Brukseli. Nasz kraj obiecał również, że "po 1999 r. " zezwoli na import z UE samochodów używanych bez katalizatora. Szczegółowe propozycje w tej sprawie mają być przedstawione przez polski rząd podczas negocjacji z przedstawicielami komisji w przyszłym tygodniu w Warszawie.
"Interpretacja tego, co jest częścią samochodu, a co jest pełnym samochodem, może być w świetle międzynarodowych przepisów celnych różna. Zdecydowaliśmy się jednak na przyjęcie punktu widzenia komisji, ponieważ sprawa zaczynała przekształcać się w poważny konflikt polityczny, a tego chcemy uniknąć" -- powiedział "Rz" po zakończeniu rozmów jeden z polskich negocjatorów.
W tym tygodniu przedstawiciele polskiego rządu spotkali się już z dyrekcją Daewoo i zapowiedzieli jej, że będą zmuszeni bardziej rygorystycznie przestrzegać zasad celnych przy imporcie części do montażu samochodów. Nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)