Skoro apteka ma legalną nazwę, to może ją stosować
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA | Jeśli przedsiębiorcy zezwolono na używanie określenia „ceny hurtowe” w nazwie, to do czasu jej zmiany nie można go karać za naruszenie zakazu reklamy.
W lutym 2014 r. wojewódzki inspektor farmaceutyczny wszczął postępowanie w stosunku do spółki, która prowadziła aptekę. Postawił jej zarzut naruszenia przepisów o zakazie reklamy.
Czy to jest zakazana reklama
Okazało się, że w nazwie placówki znalazło się m.in. określenie „ceny hurtowe". Nazwa ta była umieszczona na witrynie apteki. To, zdaniem inspekcji, stanowiło naruszenie art. 94a ust. 1 prawa farmaceutycznego. W konsekwencji nakazano zaprzestania reklamy apteki, a na jej właściciela nałożono karę 2 tys. zł. Spółka nie zgodziła się z takim rozstrzygnięciem. W odwołaniu tłumaczyła, że umieszczenie w witrynie nazwy apteki nie jest zakazaną reklamą w rozumieniu art. 94a prawa farmaceutycznego. Przepisy dopuszczają bowiem nadanie aptece nazwy i nie wskazują w tym zakresie żadnych ograniczeń. W ocenie przedsiębiorcy w przypadku nadania nazwy aptece informacja ta staje się koniecznym elementem wydawanego zezwolenia na jej prowadzenie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta