Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Młodzi nie chcą żyć tylko pracą

29 kwietnia 2015 | Ekonomia
Oczekiwania Pokolenia Y będą miały coraz większy wpływ na rynek pracy
źródło: Rzeczpospolita
Oczekiwania Pokolenia Y będą miały coraz większy wpływ na rynek pracy

Studentom i absolwentom zależy na rozwoju zawodowym, 
ale nie kosztem równowagi między pracą i życiem prywatnym.

Anita Błaszczak

Choć prawie siedmiu na dziesięciu młodych Polaków przyznaje, że ich główną motywacją do pracy są potrzeby finansowe, to prawie tyle samo z nich chciałoby połączyć karierę zawodową z zainteresowaniami. Mniej istotna jest jej zgodność z profilem studiów – wynika z raportu Motywacje Młodych 2015, który przygotowała firma doradztwa personalnego Bigram na podstawie ogólnopolskiego badania opinii 1200 studentów i absolwentów w wieku 19–26 lat.

W internetowej ankiecie przeprowadzonej w I kwartale tego roku pytano ich o plany oraz oczekiwania dotyczące zawodowej przyszłości. – Nie są to oczekiwania zbyt wygórowane, ale pracodawcy powinni zdawać sobie sprawę, że młodzi ludzie mają inne podejście do pracy niż starsze pokolenia – ocenia Paulina Mazur, menedżer w Bigramie i koordynatorka badania, którego patronem medialnym była „Rzeczpospolita".

Inne podejście

To inne podejście oznacza np. duże znaczenie, jakie pokolenie Y (oraz nieco młodsze pokolenie Z) przywiązuje do work-life balance, czyli równowagi między pracą i życiem prywatnym. Dla 38 proc. uczestników badania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10128

Wydanie: 10128

Spis treści
Zamów abonament