Sprzedawca musi się pogodzić z wyborem konsumenta
OBRÓT GOSPODARCZY | Nie można domniemywać, że skoro klient zgłosił reklamację towaru na formularzu producenta, to swoich roszczeń chce dochodzić na podstawie gwarancji.
Tak wynika z prawomocnego wyroku Sądu Okręgowego w Piotrkowie Trybunalskim z 22 września 2014 r. (II Ca 477/14).
Kiepski mebel do naprawy lub wymiany
Narożnik wyprodukowany przez firmę P., który Marian L. kupił za 2,5 tys. zł w sklepie meblowym Danuty B., okazał się wadliwy: materiał obiciowy zaczął się rozchodzić na łączeniach. Klient poszedł więc do sklepu z reklamacją. Żądał naprawy narożnika lub wymiany na nowy. Przyjmujący reklamację pracownik sklepu przedstawił mu formularz do zgłaszania reklamacji produktów firmy P., z logo tej firmy i jej danymi adresowymi. Druk został wypełniony przez pracownika sklepu, a Marian L. podpisał zgłoszenie reklamacji. Tego samego dnia sklep przekazał reklamację do producenta, a dzień później, telefonicznie, poinformował o tym fakcie Mariana L.
Po 14 dniach konsument złożył pisemne żądanie naprawy narożnika lub wymiany na nowy. Dopiero wtedy producent dokonał oględzin mebla, a następnie rozpatrzył...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta