Chiński sposób na wielkość
Smartfon z projektorem, inteligentny zegarek – tak projektanci widzą ewolucję osobistych gadżetów.
Piotr Kościelniak z Pekinu
To pierwsza konferencja TechWorld organizowana przez chińskie Lenovo. Podobnie jak najwięksi gracze na rynku nowych technologii – Google, Microsoft czy Apple – wykorzystuje tę okazję do zaprezentowania nowych produktów oraz projektów, które dopiero za pewien czas trafią na rynek. To sposób na podkreślenie swojej roli i innowacyjności własnych projektantów.
Megalomania w wydaniu chińskim? Nic podobnego. Lenovo to firma, która w 2005 roku przejęła dział komputerów PC od IBM, a w ubiegłym – część biznesu serwerów. W tym samym czasie wykupiła z rąk Google telefony komórkowe Motorola. Dziś jest największym na świecie producentem pecetów. Dlatego gdy na TechWorld zaprasza prezes Yang Yuanqing, przyjeżdżają szef Microsoftu Satya Nadella, szef Intela Brian Krzanich czy założyciel potężnej chińskiej grupy internetowej Baidu Robin Li. Nic dziwnego – Nadella, który robi wszystko, aby rynek polubił nowy system operacyjny Windows 10, dostał prezent – tablet ThinkPad 10 wyposażony właśnie w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta