Widzowie chcą czegoś innego niż dają kablówki
Na całym świecie klienci chętniej płaciliby dostawcom telewizji tylko za dostęp do tych stacji, które rzeczywiście oglądają. Stworzenie takiej oferty oznaczałoby rewolucję na telewizyjnym rynku.
magdalena lemaŃska
Pakiety płatnych telewizji na całym świecie puchną od nowych stacji, ale statystyczny widz ogląda regularnie zazwyczaj zaledwie kilka kanałów. Z badań przeprowadzanych na różnych rynkach wynika, że widzowie chętnie płaciliby już tylko za wybrane kanały telewizyjne oferowane przez operatorów.
Co drugi widz chce mieć wybór
Według najnowszego badania MEC VideoTrack w Polsce zainteresowanych zakupem pojedynczych stacji jest aż 45 proc. internautów. Najchętniej płaciliby tak za dostęp do HBO, Canal+ i National Geographic (patrz: wykres). – Obecny model operatorów opiera się na sprzedaży pakietów – za większe pieniądze mogą dzięki temu oferować klientom znacznie więcej stacji niż te, które widzów faktycznie interesują i które potem będą oglądać. Przeciętny polski widz w pierwszym kwartale tego roku 75 proc. swojego czasu oglądania poświęcał na oglądanie 23 stacji (na podst. danych firmy Nielsen) –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta