Szara strefa niszczy firmy handlowe w sieci
internet | Największa grupa e-sklepów wskazuje ją jako główne zagrożenie dla prowadzonego biznesu. Amazona boi się tylko 10 proc., jeszcze mniej – Alibaby.
piotr mazurkiewicz
Szara strefa była uważana za barierę dla rozwoju tradycyjnego handlu, ale ma się doskonale także w internecie. Z badania przeprowadzanego wśród kilkuset e-firm na potrzeby raportu eHandel Polska 2015 wynika, że właśnie nielegalny obrót traktowany jest przez firmy jako główna bariera dla prowadzenia sprzedaży w sieci.
Bez podatków i taniej
Szara strefa jako zagrożenie dla sklepów wymieniana jest częściej niż konieczność rywalizacji o klienta ze znanymi markami i dużymi sklepami jak Amazon, Zalando czy Alibaba. – Z perspektywy mniejszych polskich sklepów to dopiero potencjalne zagrożenie. Natomiast z szarą strefą muszą walczyć tu i teraz – mówi Piotr Jarosz, prezes Dotcom River i wydawca serwisu Sklepy24.pl. – Przedsiębiorcy ankietowani do przygotowywanego przez nas raportu zwracają zwłaszcza uwagę na nieuczciwe obniżki cen – dodaje.
W komentarzach do ankiet właściciele sklepów piszą wprost o tym, że muszą walczyć z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy dzięki unikaniu obciążeń, np. na rzecz Skarbu Państwa, mogą zaproponować znacznie bardziej konkurencyjne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta