Więcej statków niż ładunków
PŻM odnotowuje straty
Więcej statków niż ładunków
W ub. r. Polska Żegluga Morska poniosła, według wstępnych danych, stratę w wysokości ok. 25 mln zł (w 1995 r. zysk netto wyniósł 30 mln USD) . Armator tłumaczy ubiegłoroczny ujemny wynik finansowy nie notowaną od lat znaczną obniżką stawek frachtowych, zakupem nowych statków, które kosztowały go ok. 200 mln USD (w 80 proc. na kredyt) , koniecznością spłaty kredytu zaciągniętego na budowę luksusowego obiektu biurowo-hotelowego Pazim, a także zwyżką światowego tonażu.
W ub. r. stawki frachtowe osiągnęły krytyczny dla armatorów pułap. Spowodowało to, że przewóz ładunków stwarzał większe koszty niż postój statków w portach. Dopiero w październiku ub. r. wraz z sezonem przeładunkowym zboża z półkuli północnej tendencja spadkowa stawek została zahamowana.
Od lat najbardziej dochodowe są dla PŻM przewozy zboża. Ubiegłoroczne słabe kwietniowo-majowe zbiory w Brazylii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta