Nowe drogi za droższe paliwa
Brakujących miliardów na realizację nowego programu budowy dróg rząd zamierza poszukać m.in. w kieszeniach kierowców.
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przedstawiło w czwartek pakiet rozwiązań, które mają załatać dziurę w budżecie na nowe drogi budowane w perspektywie 2014–2023. Przyjęty we wrześniu ubiegłego roku nowy Program Budowy Dróg Krajowych (PBDK) miał kosztować 107 mld zł. Ale nowy rząd wyliczył, że zaplanowane w nim inwestycje pochłoną blisko 198 mld zł. – Był dylemat: albo ciąć inwestycje, albo znaleźć sposób na ich realizację – mówił na spotkaniu z dziennikarzami minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
W styczniu resort powołał pięć zespołów, które miały przygotować propozycje zarówno oszczędności, jak i dodatkowych przychodów. Z tych drugich największe wpływy ma przynieść podwyższenie opłaty paliwowej – od 20 do 40 mld zł w ciągu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta