Alma Market rozważa emisję akcji
Zarząd spółki zdecydował się na „przegląd opcji strategicznych". Wśród nich jest wejście inwestora branżowego lub finansowego, który mógłby objąć akcje w podwyższonym kapitale.
Od 2014 r. wyniki finansowe Almy Market zaczęły się wyraźnie pogarszać. W 2015 r. spółka zaksięgowała liczne odpisy, które obniżyły wynik spółki w ubiegłym roku o 100 mln zł. Wyraźnych efektów restrukturyzacji nie widać, bo w I półroczu tego roku spółka miała 12 mln zł straty. Zobowiązania handlowe rosną, a wraz z nimi rotacja zobowiązań, co wywołuje niepokój wśród dostawców Almy.
– Nie wykluczamy emisji akcji. Przy czym przypomnę, że na razie analizujemy różne scenariusze i żadna wiążąca decyzja nie została jeszcze podjęta – mówi Jerzy Mazgaj, prezes Almy Market.
Podczas wtorkowej sesji notowania spółki poszły w dół o 5,2 proc. do 4,92 zł. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta