Dobra kawa w cyfrowej organizacji to za mało
Maciej Markowski, partner, Cushman & Wakefield
Rz: Jak pan ocenia, jaki procent nowoczesnych biur w Polsce to rzeczywiście biura przyjazne użytkownikom – jeśli chodzi o zagęszczenie, jakość powietrza, meble, warunki pracy?
Maciej Markowski, partner, Cushman & Wakefield: W nowoczesnych biurowcach zagęszczenie stanowisk pracy, jakość powietrza czy ergonomia są na odpowiednim poziomie. Rynek pracownika wymusza na pracodawcach zwiększenie wydatków na przestrzeń do pracy.
Obszar, w którym nasze biura nie wypadają najlepiej, to funkcjonalność.
Dlaczego?
Rzadko który projekt powstaje po ocenie rzeczywistych potrzeb pracowników. Jak wygląda ich codzienna praca? Jakich przestrzeni potrzebują? Co można zrobić, żeby usprawnić wymianę informacji i kreatywnych rozwiązań? Estetyczne meble i dobre oświetlenie nie wystarczą.
Jaka jest optymalna powierzchnia biurowa przypadająca na jednego pracownika w biurze?
Kiedyś oznaczałoby to ok. 10 mkw. na osobę. Dziś wyznacznikiem jest liczba metrów kwadratowych na biurko, ponieważ coraz częściej jedno biurko jest wykorzystywane przez więcej niż jedną osobę w różnym czasie.
Głównym założeniem projektowania biura powinna być jego właściwa aranżacja....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta