Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polska agencja ratingowa wchodzi do gry

28 listopada 2017 | Pierwsza strona

FINANSE Małe i średnie firmy mogą liczyć na niższe ceny usług i łatwiejszy dostęp do finansowania.

Powołana przez Giełdę Papierów Wartościowych agencja ratingowa (Instytut Analiz i Ratingu) dostanie wsparcie od Polskiego Funduszu Rozwoju i Biura Informacji Kredytowej – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Dziś ich szefowie podadzą szczegóły.

Duże firmy, jak Orlen czy PGNiG, stać na kupno ratingu (ocena wiarygodności kredytowej) od jednej ze światowych agencji – Standard&Poor's, Fitch czy Moody's. Jednak znacznie liczniejsza grupa firm małych i średnich nie ma na to pieniędzy. Brak ratingu skazuje je na niebyt w oczach dużych inwestorów instytucjonalnych, którzy mogliby sfinansować ich projekty. Z kolei inwestorom indywidualnym znacznie utrudnia ocenę kondycji przedsiębiorstwa.

Analitycy zarządzający funduszami inwestycyjnymi i przedstawiciele spółek emitujących obligacje liczą, że dzięki współpracy między giełdą, funduszem i biurem już wkrótce poznamy pierwsze oceny kredytowe polskiej agencji ratingowej. ©℗

—jam >B1

Wydanie: 10914

Wydanie: 10914

Spis treści
Zamów abonament