Umocniliśmy pozycję w regionie
W krajach Europy Środkowowschodniej i Skandynawii sprzedaliśmy w 2017 roku o ponad 20 proc. smartfonów więcej niż w 2016 roku. Jesteśmy bliżsi celu – mówi prezes Huawei Consumer Business Group na te rynki.
Rz: Jaki był 2017 rok dla Huawei, patrząc z perspektywy nadzorowanego przez pana regionu?
Yanmin Wang: Miło mi ogłosić, że w zeszłym roku nasz koncern umocnił pozycję rynkową w regionie Europy Środkowej i krajów skandynawskich. Nasza sprzedaż smartfonów, licząc na sztuki, wzrosła o ponad 20 proc. w porównaniu z rokiem 2016. To bardzo dobry prognostyk na 2018 rok, w którym nie planujemy spocząć na laurach i chcemy dostarczyć na rynek nowe bardziej intuicyjne i przystępne cenowo produkty. Wierzymy, że przybliży to nas do ostatecznego celu, a ten cel to stać się graczem numer jeden na rynku smartfonów z systemem Android.
Jakie są wyniki sprzedaży w Polsce i prognozy na najbliższe lata?
Polska jest jednym z największych, strategicznych rynków Huawei w regionie. W ostatnich latach, pozycja naszego biznesu konsumenckiego jest w Polsce coraz mocniejsza: w trzecim kwartale 2017 roku udział Huawei na rynku smartfonów wyniósł ponad 20 proc. Według raportu IDC z 2016 roku, niemal 90 proc. telefonów kupionych przez Polaków to te z systemem Android, oferowane między innymi przez nas. W 2018 r. spodziewamy się dalszego wzrostu w miarę dostarczania na rynek nowych serii naszych flagowców.
Jakie miejsce ogólnie zajmuje nasz kraj na mapie waszej firmy?
W ciągu ostatnich 13...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta