Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dzika reklama wciąż straszy na ulicach miast

02 lutego 2018 | Prawo

Nadmiar billboardów, banerów miał zniknąć dzięki uchwałom krajobrazowym. Tymczasem tak się nie dzieje. Uchwały są zaskarżane.

Renata Krupa-Dąbrowska

Uchwały reklamowe miały ujarzmić dziką reklamę w Polsce. Wojewódzkie sądy administracyjne kwestionują jednak ich ważność. Tak było m.in. w Łodzi, Opolu czy Ciechanowie.

Firmy idą do sądów

Uchwałę reklamową Opole przyjęło w grudniu 2016 r. Zgodnie z jej zapisami miasto zostało podzielone na obszary. Najbardziej restrykcyjne zapisy odnoszące się do reklam wprowadzono w obszarach objętych strefami ochrony konserwatorskiej (w tym centrum miasta). W ścisłym centrum dozwolone są małe reklamy, nie wolno też wieszać billboardów ani banerów na budynkach, z wyjątkiem tych w remoncie, ale o ograniczonej powierzchni i czasie. Uchwała bardzo szybko została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez dużą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10967

Wydanie: 10967

Spis treści

Monitor Księgowość i Podatki

Zamów abonament