Robot ze sklepu w sieci porozmawia po polsku
handel | Powstaje rodzima odpowiedź na wirtualnych asystentów w rodzaju Siri, Alexy czy Cortany. Firma Kogify pokaże swoje rozwiązanie latem, a już rozmawia o wdrożeniach na rynku e-commerce. piotr mazurkiewicz
Wirtualni asystenci to kolejna metoda na sprawniejsze wykorzystywanie możliwości komunikacji internetowej. Znana użytkownikom Apple Siri, asystent Google, Alexa z Amazona czy Cortana, działająca w środowisku Microsoft umożliwiają głosową komunikację z urządzeniami.
To nie tylko wyszukiwanie treści, ale wydawanie poleceń i np. robienie zakupów. Systemy są oparte na sztucznej inteligencji, co daje możliwości podpowiadania rozwiązań zgodnych z preferencjami użytkowników. To dla jednych jest zaletą, ale u innych budzi obawy o nadużycia związane z ochroną prywatności.
Asystent na zakupach
Polacy nie mogli dotąd z takich rozwiązań korzystać w ojczystym języku. I to ma się zmienić. Przedsiębiorcy z IT – Tomasz Gibas, Maciej Ossowski i Jakub Koba, pracujący przy Photon Entertainment czy Coders Center, pracują nad takim rozwiązaniem. – Wszyscy asystenci głosowi powstali w innych krajach, więc wiele funkcjonalności jest nieaktywnych, choć konsumenci płacą pełną cenę urządzenia – mówi Tomasz Gibas.
Prace trwają pod szyldem Kogify, ich efekty będą znane latem. – Rozmawiamy z partnerami oferującymi zakupy produktów spożywczych i towarów pierwszej potrzeby, posiłki na telefon, usługi przewozowe oraz medyczne – mówi Jakub Koba.
– Chcemy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta