Znana marka kojarzy się z atrakcyjną pracą
| Młode talenty przede wszystkim zwracają uwagę na wizerunek danej firmy - twierdzą specjaliści. Dlatego warto stworzyć ofertę dla każdej grupy wiekowej, a poszukiwanie pracowników zacząć już w szkołach.
Badania oraz obserwacje ekspertów rynku pracy pokazują, że każde pokolenie pracowników ma inne priorytety zawodowe oraz oczekiwania względem zatrudniających firm.
Kuszenie pokolenia Y i Z
Jak tłumaczą specjaliści, lojalnymi pracownikami zdają się być ci najstarsi, którzy są najbardziej przywiązani do firmy. Jednak pokolenia Y (tzw. milenialsi) i Z są o wiele mniej skłonne do poszukiwania pracodawcy na całe życie i chętniej oraz częściej zmieniają miejsce zatrudnienia.
Biorąc pod uwagę, że potrzeby pracowników w różnym wieku nierzadko zasadniczo się od siebie różnią, kluczowe staje się zbudowanie strategii budowania marki pracodawcy, której zróżnicowany przekaz będzie docierał do różnych grup wiekowych.
- Forma przekazu i elementy będące filarem komunikacji muszą być zróżnicowane i dopasowane do konkretnej grupy odbiorców - o ile zatrudnianym studentom może zależeć na elastycznych godzinach pracy, o tyle dojrzali pracownicy większą uwagę poświęcą stabilności zatrudnienia. Punktem wyjścia musi być pozycjonowanie siebie jako pracodawcy z wyboru dla poszczególnych pokoleń...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta