Zadbać o rozwój pracownika i opinię o firmie
Strategia marki | Dają nieszablonowe prezenty, organizują pracę tak, aby pracownikom było jak najwygodniej, liczą się z ich życiem prywatnym – pracodawcy coraz bardziej dbają o employer branding, czyli postrzeganie firmy poprzez warunki zatrudnienia.
Stwarzając jak najbardziej przychylne pracownikom warunki, przedsiębiorstwa mają dwa cele. Zewnętrzny skierowany jest głównie na nowych, potencjalnych pracowników, którzy, słysząc o fantastycznych warunkach pracy, chętniej złożą aplikację do takiego miejsca. Z kolei cel wewnętrzny ma zatrzymać w firmie osoby już pracujące.
Employer branding najchętniej stosowany jest w dużych korporacjach, w których pracuje po kilkaset osób. Korporacje mają rozbudowane niektóre działy, takie jak np. dział sprzedaży, muszą więc na bieżąco pokrywać wakaty. W pracownika inwestowane są często duże pieniądze (np. koszty szkoleń), dlatego firmom zależy, by rotacja była w nich jak najmniejsza. Menedżerowie zdają sobie też sprawę, że pracownicy odchodzący do konkurencji obniżają morale zespołu i mogą ściągać do nowych firm swoich dawnych kolegów. Employer branding pomaga zmniejszać skalę tego zjawiska, pozostawiając wartościowych pracowników nadal w firmie.
Atrakcyjne dodatki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta