W walce o klientów firmy ryzykują życie
Pomimo problemów z zatorami płatniczymi mikro- i mali przedsiębiorcy rzadko sprawdzają wiarygodność swoich kontrahentów. Silna konkurencja sprawia, że podejmują się nawet ryzykownych zleceń.
Brak czasu i ufność, a raczej wiara w to, że kontrahent zapłaci – to najczęściej wskazywane powody, dla których najmniejsze polskie firmy nie sprawdzają wiarygodności swoich kontrahentów w BIG – wynika z badania „Biznesowy savoir-vivre" przeprowadzonego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy.
Adam Łącki, prezes KRD Biura Informacji Gospodarczej, zwraca uwagę na paradoks: o ile przedsiębiorcy nie dziwią się ani nie czują urażeni tym, że banki sprawdzają wiarygodność finansową firm i osób ubiegających się o kredyt, o tyle sami mają często opory przed weryfikacją partnera biznesowego, któremu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta